Jag vet inte varför fågeln slutat sjunga

2009-10-07 @ 02:03:01
Jobbade 7-17 idag. Dagen bara försvann, poff, bara sådär. Men det är skönt. Är ledig imorgon och ända tills på fredag. Fick en extratid i kassan, 10-17. Det har kommit ett nytt program som man kan använda på internet för att hålla koll på sina tider och även kolla om det finns lediga tider att ta. Först till kvarn och jag tror jag tog den första tiden idag faktiskt. Den 15e, nästa torsdag på golvet 6-15, ganska skön tid. Sluta tidigt är alltid skönt.

Satte mig sen på snabbussen hemåt. Ågrens smått cyniska ord spelas i öronen och man sitter och grubblar medan man kollar ut genom bussfönstret. Känner den där stickande känslan bakom ögonen, men man blundar bort det som man vet så lätt kan bubbla upp och jag har lyckats trycka undan det på hela kvällen. Kan vara för att jag somnade runt 20 efter att ha ätit och lagt mig i soffan för att kolla på Twilight igen. Tänkte stänga av flera gånger, känns som att jag bara plågar mig själv. Men jag har varken ringt eller skickat något desperat sms idag iallafall. Duktigt.

Det är underligt att så fort man sysselsätter sig med något så försvinner det där värsta. Livet går vidare, with or without you. Komiskt på något sätt. Att saker och ting helt plötsligt har vänt och jag har blivit den desperate och du den med kontrollen. Men jag suckar och försöker att inte tänka på det. Jag suckar och försöker ge dig andrum.

Verkar som att Skins har börjat igen, fast på 5an nu. Bra serie, så den aldrig från början. Kanske borde börja följa den. Hmh.


//finner mig fast i situation
där ingen tror mitt sista ord
jag vet inte varför fågeln sluta sjunga
jag vet inte varför fågeln sluta sjunga nu//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0