Kickstart

2009-03-03 @ 02:23:38
Vilken inspiration jag fick nu till att fotografera som fan igen. Hittade min webbdesign - och digital bild lärare David Johanssons blogg. Han håller på med en massa saker hela tiden, intressanta reportage och gör coola bilder i PS.
Jag ska fan ta tag i ett reportage som jag funderat på ett bra tag. Det är så att det finns en gammal gubbe som säljer kokosbollar vid rondellen vid Litslena Kyrkan. Han har stått där varenda fredag och lördag sedan, jag vet inte hur länge. Så länge jag kan minnas iallafall. Det skulle vara kul att göra ett litet reportage om honom och ett bildspel. Så som jag gjorde när jag fotade Åke när han körde buss i Stockholm. Men tiden verkar inte räcka till, men jag ska fanimej ta tag i fotandet igen.
Måste nog ta och rengöra mitt 18-55 objektiv, för ibland fokuserar den inte på det den ska fokusera på och så ser man en mass svarta prickar om man fotar något som har en ljus bakgrund osv. Otroligt irriterande. Ska nog gå förbi Fuji Fotocenter och be de hjälpa mig.

Klicka här för att ladda ner mitt bildspel!





Kommentarer
Postat av: Davud Johansson

Hej du, det här repet kommer jag ihåg, det är verkligen bra. Du borde utveckla denna ådra hos dig.



Du har väl inte ringt dom jag sa att du skulle ringa, om inte så gör det nu! Vad kan du förlora?



Ser fram emot att få se repet på kokomannen.

2009-03-03 @ 17:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0