Back on track

2009-03-12 @ 20:46:52
Var ett tag sen jag uppdaterade, men jag har haft fullt upp och inte orkat helt enkelt. Hade tentat för någon vecka sedan och det gick som jag förutspådde. Kommer få göra omprov på allt den 16e mars. Men det känns skönare, då kan jag koncentrera mig på det som ligger närmast såsom körkortsbiten och de resterande delkurserna som är långt ifrån så stora som delkursen om grammatik. Kommer sätta mig och råplugga de två veckorna före provet så kommer det gå galant.
Delkursen Text och tal började förra fredagen och den är mycket roligare än grammatiken. Ska iofs göra två tal och två texter, men de är inte alls långa, så det kommer gå bra. Har redan skrivit utkastes till det första talet, som ska vara ett informativt tal, och så intervjuade jag min mami till den första texten, som ska vara en intervjutext.
Känns som att jag har kontroll på livet igen. Elias åkte hem idag för att jobba, har varit här sen i söndagskväll. Var lite ups and downs, men efter det så känns det som att vi har utvecklat vår relation faktiskt. Känns gött <3
Imorgon är det skola 10.15 till 12 och sen så måste jag åka till Bålsta för att hämta mitt bankomatkort på jobbet, glömde det i jobbarbrallorna igår när jag jobbade till stängning. Andra gången det händer, så osoft. Men men. Sen drar jag tillbaka till Uppsala för att fira Elias som fyller 20 (WOHO!) med att käka middag med han och Hanne. Blir mysigt!

Btw, så håller jag och Kattis på och pillar på lite låtar och grejjer. Ska vara med i UKM (haha, gah!) den 22 mars på Grand i Uppsala. Fett läskigt, hade druckit några cider när jag gick med på det. Men det nog askul, får se de så helt enkelt, haha. Hittade några softa beats på whoa.nu och har skrivit någon vers.
Hade ju också en rap-workshop på Sävja Fritidsgård den 7e mars. De hade arrangerat en tjejdag där i samband med att det var Internationella kvinnodagen den helgen också. Det var ganska kul. De såg lite skeptiska ut när vi körde några av Kattis låtar haha. Jag stod där och såg ut som en fisk på land när vi körde en låt som jag inte var så insatt i haha. Men men, övning ger färdighet så.

Kom hem från päronen för ett tag sen. Intervjuade mamma och käkade middag.
Nu ska jag ta och skriva ut schemat och sen chilla vidare och sen slagga om ett tag.

Peys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0