It's such a good thing, big thing, beautiful, stinkin'

2009-07-10 @ 23:34:05
     Alla värda är på vift och här sitter man och tycker synd om sig själv. Men jag har en weight off my back iallafall, det känns som att teoriprovet kommer gå vägen. Har klarat av A-delen på testen och fick ett godkänt på B-delen. Ska köra lite mer på C-delen imorgon och sen hade jag tänkt skriva lite listor med hjälp från teoriboken. Som ett sätt att pränta in lite extra, för mina 10 tester som jag köpte från körskolan är snart slut. Kort sagt, det ser lovande ut. Ska ösa som fan på provet.

     Men just nu skulle jag bara vilja ta en cider, snacka skit och bli full, kanske bryta ihop lite och sen komma tillbaka till förståndet och del allt detta med en god vän. Som inte dömer, som inte ser det som något svaghet, som också hamnar där ibland. Precis som jag.
     När man sitter i päronens vardagsrum så ser man en massa människor som går förbi på gatan utanför och eftersom att det är fredag och fredag equals fest, så har jag sett en massa naivt ovetandes brudar som cyklar förbi med vinden i håret. Det bara slog mig hur fint det såg ut, hur fritt det såg ut, hur bekymmerslöst som helst.
     Något som jag aldrig upplevt, på riktigt när jag var i den åldern. Att vara riktigt ung och dum och inte behöva inse några konsekvenser. För mig har varenda handling jag gjort inneburit att jag sen har suttit och plågat mig själv. Grubblat sönder tills det enda som är kvar är bitar som inte går ihop med varandra. 
     Men visst. Jag har haft värda stunder, en hel del. Men varför kan man inte inse det medan de händer?

     Fuck it, ska sluta lyssna på Hole nu. Blir alltid samma sak. Panikångesten är borta nu är det bara ren och skär oglädje. HEJ.

I'VE HAD IT ALL FOREVER, I'VE HAD ENOUGH.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0