Den fjortonde juli tvåtusenåtta

2009-07-14 @ 14:20:11
     Vaknar av att någon från jobbet ringer, men eftersom att jag tror att det är alarmet så klickar jag bort det. Det ringer än gång till och jag klickar bort det igen. Helt förvirrad rusar jag upp och försöker ta mig samman och fatta vad det är jag ska göra. Börjar styra mig, tar hundra år att få till ögonbrynen (kanske lika bra att ge upp och leva med de söndernoppade strecken). Tar med mig yoggi yalla och colan som står i kylen och rusar mot bussen. Missar bussen precis, tappar ett örhänge i farten och förbannar mig själv hundra gånger. 
     Teoriprov idag och förra gången försov jag mig. Ringer styvfar och hoppas desperat att han inte jobbar, men det gjorde han så jag försöker få tag på numret till kontoret i Uppsala där jag ska göra provet, men måste såklart vänta till klockan 8 då kundtjänsten öppnar. Hoppar på bussen som kom efter den jag missade. Kommer till slut fram till vägverkets kundtjänst (som jag ringt hundra gånger), som sedan kopplar mig till kontoret i Uppsala och de säger att det är okej om jag kommer några minuter försent, men att jag ska skynda mig ändå.
     Tur i oturen så är bussen snabb och jag kommer precis någon minut innan provet ska börja. Väl inne på provet tar jag några djupa andetag genom näsan och börjar. Försöker lugna ner mig men under hela provet går hjärtat i hundraåttio. Kollar igenom provet två gånger innan jag klickar på läskiga knappen och vips. GODKÄND. En stor sten lyfts från bröstet och jag kan nästan inte inse att jag har klarat det. Sitter och försöker behärska mig medan jag väntar på att provförättaren ska komma med papprena och min legitimation. Jag har äntligen klarat av skiten.
     Ber mamma ringa upp mig och jag pladdrar på som fan. Får några lugnande och goda råd inför uppkörningen som är på torsdag. Måste ändra mitt sätt att tänka, inte balla ur, vara kolugn.

     Drog ner på stan, satt vid fyrisån ett tag och fotade. Käkade sen på donken och tog sen bussen hemåt. Mötte Jonas vid hållplatsen också. Längesen man såg honom. Han skulle hem till sin familj för de hade en massa släktingar där och grejjer. Så han höll mig sällskap på bussen hem. Sen har jag bara njutit av att veta att jag inte behöver plugga teori hela dagarna, slippa ha det hängandes över mig. Shit, jag vet att jag överreagerar och överdriver. Råkar vara sådan. Ser värre på saker än vad de egentligen är.

     Imorgon är det jobb igen och nu ska jag chilla och vara glad. Den här dagen har varit en boost för självfötroendet, den som började i kaos och slutade gott.

         Phuu, precis missat bussen och svettig som en gris.                                        Stackare rå.                                                                             
Schpünke!

Oh yes, oh yes, oh yes.

Uptown. Var ett tag sen.

En liten birdie joinade mig vid bänken.

Kommentarer
Postat av: frishko

GRATTIS BABY! bara du fixar uppkörningen, sen börjar planerna för en roadtrip? :D puss!

2009-07-14 @ 20:56:54
URL: http://ohsoslow.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0