27 AUGUSTI 2009

2009-08-27 @ 21:05:10
     Hade ställt klockan på 12 men kom inte upp förräns runt 14. Fick skynda mig lite, för klockan 15 skulle jag vara hos frisören. Men jag kom i tid och var till och med lite för tidig, men hellre det än försent och få betala hälften av summan.
     Costas syster har fått en liten flicka så han var helt ensam i salongen. Kom in folk hela tiden och ville bli klippta samma dag. Shit, vad stressigt det måste vara för honom.

     Vi snackade om poliser och grejjer. Han har varit med om sjuka saker. En gång till exempel så skulle han och tre kompisar gå på bio. Costas (som har ursprung i Grekland, tror jag..) och hans ena vän, utländsk, sa till sina två andra polare, helsvenska, att de skulle springa iväg och fixa biljetter medan de parkerade bilen. Efter att ha parkerat bilen så springer Costas och den andre killen efter sina två polare för att hinna till bion. Precis då kommer det en polispikébuss, stannar, smäller upp sidodörren och trycker upp Costas och hans vän mot väggen och skriker "Varför springer ni för? Varför springer ni efter de där killarna?!" Costas blir helt överraskad och fattar knappt vad som händer och försöker förklara "Va?! Nej, de är våra kompisar, vi jagar ingen..." Polisen fortsätter att trycka de mot väggen och det börjar samlas folk runtomkring för de ser att poliserna börjar bli lite våldsamma. Slutar med att Costas och hans vän har en batong mot halsen när hans andra kompisar (som skulle ha fixat biobiljetterna kommer) kommer och frågar vafan det är som händer och säger att det där är mina kompisar och vi ska på bio.

     Slutade med att polisen bad om ursäkt men det tyckte inte Costas och hans vän var nog så de anmälde poliserna, men såklart så har det inte hänt ett skit sen dess. Det är sådana här saker som man hör och ser på TV och i tidningarna som gör att mitt förtroende för polisen inte är högt direkt. Även om jag nu inte har haft problem med polisen någon gång. Det är ju meningen att man ska ha förtroende för polisen, de finns för allmänhetens säkerhet, men när de börjar puckla på allmänheten så börjar man undra vafan det är de lär sig på polisskolan.
     Och hela URF-grejjen också. Såklart man skulle hitta lika många narkotikapåverkade på andra festivaler om man satte in samma resurser som man gör på reggaefestivalen. Och visst, att röka på ingår i reggaekulturen, men bara för att man lyssnar på det så betyder det inte att man röker på. Det är som att säga att alla som lyssnar på hårdrrock skulle ta kokain eller vadannatsomhelst. Men nej, det gör man ju inte för det ingår ju i rockenrollen, det är ju coolt och har varit så i hundra år, typ. 

     Har nästan lust att ta upp en massa mer, men jag pallar inte, blir bara förbannad. Jag citerar såhär "Det verkar som så länge blodet inte färgar av sig på Svea rikes fana blundar vi för folkrättsskandaler" och slänger upp lite bilder ifrån dagen.

Dags för matlagning, kör en klassiker.

Sallad behövs ju också, lite nyttigt behövs.

Färdigt, gott som fan och jag blev otroligt mätt. Värt.

Klippte ju mig idag, toppade bara.
Men man får ett sånt jäkla shampooreklamhår, love it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0