Keep up

2009-05-25 @ 23:24:43
     Gick upp runt 12.30, chillade, drog till jobbet runt 15.23 och stämplade in 16. Schlet till 21.30 och nu är jag hemma och har pressat in en toast. Myyyke goatt! Ska ta och hämta en cola och plugga teori. Fick min nya teori och uppkörningstid idag. Den 14e och 17 juli äre som gäller. Vilket är grymt för då hinner jag få cash att betala allt samt plugga som utav bara helvete, igen. Och jag inser att om det skiter sig är det bara att pröva igen. Hetsar upp mig så inihelvete och det blir inte bättre av att det blir typ fjärde gången man skriver teorin och tredje gången man kör upp. Men jag ska chilla utav helvete och klara av det den här gången.

     Snart drar jag och Kattisbruden till Malmö och stökar till. Ska bli fetingnajs. Har kollat upp ett billigt vandrarhem också som ligger ganska centralt. Eftersom att vi är broke musicians så har vi inte råd med fancy femstjärniga hotell.
     Ska bara få ihop min låt som jag knåpar på, har hittat beatet som jag vill ha och är klar med första versen, måste komma på någon catchy refräng och nån vers till kanske. Det är fan kul att skriva texter och grejjer. Sitter på bussen och klurar och när jag kommer på någon meningen eller något man borde skriva om så slänger jag fram mobilen och knappar ner meningarna i anteckningsprogrammet. Väldigt fiffigt.
     Funderar på att slänga upp en liten video när jag kör något, men än så länge är jag inte van att höra min röst inspelade. Men det går väl över.

     Hittade Ison och Filles nya låt "Idag skrattar jag". Den gav mig inte så mycket, men om någon själ som läser min skit här så kan ni ju lyssna in den om ni klickar hära, Ison & Fille - Jag skrattar idag.

     Annars så försöker jag rulla på i maklig takt. Men you know it ain't easy, for these thoughts to leave me.



ikaroz.blogspot.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0