Trip down memory lane Nombre Dos

2009-05-28 @ 11:41:08
Vi kör vidare med lite gamla godingar och jävligt intressant bakgrundsfakta.



Första låten jag hörde med SOAD, då gick man i högstadiet och svartklädda vågen hade startat i skolan.
Det var då jag spelade trummor och min trumlärare tyckte att det var bra musik att lyssna på, när det gällde trummor.



Jag och Lina gick och såg de när de hade släppt sitt senaste album, crazy och kul som fan.

Konserten innehöll kalsongryck, svepning av Jäeger och annat.



Bob hund är ju mysiga. Kom ihåg när jag hade "Rear ut min själ" på repeat och hade mina breakdowns i mitt rum på Norrbyvägen i Bålsta, det var tider det.



Spola fram till 2.35 då låten Syster Sol kommer. Tänker på Rebecka från Umeå som jag koverserade mycket med då.
Vi hängde på Arvikafestivalen också, kommer inte ihåg vilket år de var. Även den här låten är en sån där låt som man associerar till en av alla de mentala kollapser man har haft, haha, fyfan...




Freddie Wadlings gamla punktjohej eller vad man ska kalla det för. Också massa nostalgi.




Låten som man inte hör så mycket av här egentligen heter Killing moon med Echo and The Bunnymen
och är fin. Filmen är bäst och jag älskar den fan fortfarande. Jake Gyllenhals genombrott tror jag nog. Det var innan allt rumppullande upp på Brokeback berget ;)


Nu pallar jag inte mer, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0