Polisanmäld av polisen

2009-09-08 @ 22:30:04
Wooord. Jag har varit en av de som tycker att man borde totalförbjuda alla nassepartier och så vidare, men då hamnar det ju såklart i kläm med yttrandefriheten som Betnér snackar om. Anledningen till att de har fått så stort genomslag, inte bara i Svergie, utan i hela Europa är att man totalignorerar de. Såklart har de ju idiotiska åsikter, men det är ju ingen som tar fajten mot de. Så därför kan de sitta i sina konferensrum och smida sina planer i lugn och ro, för det verkar som att så länge man inte nämner problemet så finns det inte. Är trött på lama politiker som åker runt och skakar hand med folk och ser ut att stödja en massa saker när de egentligen bara gör det för syns skull. Jävla hyckleri hela skiten.

Okej. Nu kanske folk tycker att, "men om du nu är så förbannad, gör något själv!" Jo, visst, om det inte vore för att jag har tappat tron på politiker och politik för längesen, för allt är bara ett jävla spel för gallerierna. När det gäller så är det inte en jävel som tar ton eller gör slag i någon sak. MEN jag röstade fanimej, för även om vi bor i lilla Sverige där inget händer och allt är fint och bra så ska man inte glömma att det finns fan länder där folket inte har ett skit att säga till om. Så även om det kan kännas som att min röst egentligen är en piss i havet, så har jag dragit mitt lilla strå till stacken demokrati, mänskliga rättigheter och jadajada. Sen om det blir någon förändring eller inte, det förväntar jag mig fan inte.


Och vuxna säger att det är vi, ungdomar, som har makten över hur vår framtid ska se ut. Men för att vi ungdomar ska känna oss delaktiga i allt babbel som försigår på rosenbad så kanske politikergubbarna och gummorna kan skriva ett jävla lexikon och sluta snacka i skägget hela jävla tiden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0