Leva livet..

2009-09-05 @ 21:50:00
Jag vill också leva livet, party var och varannan dag rundat med ett värt jobb som man verkligen vill åka till och känner att man verkligen får ut något värt av det. Jag vill också träffa nya människor varje helg och bli full och somna in som en glad prick. Jag vill också kunna vara glad utan att det ska bero på andra människors handlingar eller yttringar. Jag vill också kunna vara glad när jag är med mig själv utan att behöva bekräftelse från någon annan. Jag vill också känna att jag har ett liv som är värt och jag vill också göra saker som är värt något.

Jag är rädd för att misslyckas, därför satsar jag aldrig helhjärtat på något. Lika bra att satsa lite halvt, för då har man blottat hälften av sig och då är det inte lika mycket som förnedras om det skulle gå åt helvete. Vill våga satsa 100 % men jag har fastnat i någon sorts miserabel trygghetsbubbla som gör att jag inte tar tag i det som jag egentligen vill göra. Finns ju så mycket viktigare saker att göra, tjäna pengar, städa, laga mat och vara vuxen.
Här sitter man och leker vuxna fröken medan resten av årskullen reser runt jorden och har påbörjat karriärer som kommer ta de dit de vill eller så har de börjat plugga, för att bli det de vill bli.

Jag är bara så arg, arg på mig själv och de som känner mig vet hur jag reagerar när jag är arg och känner mig maktlös. Egentligen så borde jag inte känna mig maktlös, för det är mitt liv och  det är jag som har makten över det. Men just nu så har jag lämnat över makten till omgivningen, alla andra får styra mig istället.

Jag vet vad jag vill, resten handlar om att göra det också. I vissa stunder kan jag känna mig jävligt borttappad. Typ bakom en container i en stinkande gränd där ingen kollar.



Härmar Le Love som jag hittade när jag gluttade på Fridas blogg, Ohsoslow - Livin' in Oslo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0