Öppnat huvet för en ny & slappigt värre

2009-10-05 @ 18:00:11
Var och snackade med kuratorn på vårdcentralen idag. Gick bra och kändes bra, känns egentligen som att jag inte behöver prata, men jag ska nog gå de gånger jag får gå där. Bara för att, lika bra. Även om det kostar pengar.
Men hon sa bra saker, smarta saker. Till exempel att jag borde tänka i två banor istället för en. Om det nu inte blir så som jag vill att det ska bli, vilket jag har snöat in på totalt, så måste jag tänka vidare i en annan bana och gå vidare i den. Livet går vidare, det gör det alltid, vare sig man vill det eller ej. Vilket jag vill, men det kommer vara svårt. Det kändes som att jag höll på att göra det ett tag, men jag hade inte släppt taget på riktigt ändå, även om det var mitt val. Jag kunde inte bara... släppa taget. Oavsett vad jag sa, vad jag gjorde. Det var bara undanmanövrar för att försöka glömma, försöka släppa taget. Men jag har alltid hållt i fitt lillginger. Och nu vill du ha tillbaka hela handen medan jag försöker greppa om den helt och hållet igen, lillfingret plus resten.

Resten av dagen har varit slapp, ganska skönt. Det har varit kallt, men soligt. Köpte en grön sugproppsklocka på Åhlens. Tänkte ha den i badrummet så att man har koll på tiden när man sminkar sig. Grejjen är det bara att jag inte får upp den där lilla batteriluckan. Jäkla gissel.
Imorgon är det jobb som gäller, 07.00-17.00. Funkar, är ledig fram tills på lördag sen om jag nu inte får några fler tider, vilket skulle vara jäkligt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0