Bizzi bizzi, så som det ska va

2009-03-26 @ 00:15:45
Har så otroligt tråkigt och då skulle man ju kunna lägga sig men nej, det gör man ju inte. Började faktiskt skriva på intervjutexten på grund av tristessen. Ska fortsätta på den imorgon samt att jag ska öva på mitt argumenterande tal och skriva det argumenterande texten. Blir som det blir när man sparar saker till sista minuten men, men. Allt ska in på fredag, blir nog bra tror jag.

Imorrnkväll efter allt pluggande så drar jag in till Uppsala och drar till Hijazz för att se Håkan (Gabbes och Jackes farsa) spela med sitt  band. Egentligen skulle vi dra dit för att Julias pojkvän Vincent fyller år, men han åker hem imorgon på grund av att en av hans favoritlärare dött i en stroke, tror jag det var. Vilket är synd, skulle ha varit trevligt annars. Men Elias ska dit även om han jobbar 1-4 på natten. Blir trevligt med lite musik och kanske någon cider. Spänna av lite, behövs verkligen.
Funderar på om jag ska börja på yoga. Skulle behöva någon sorts träning förutom all promenad mellan hemmet och bussen och allt kåkandes på tunga ryggsäckar med dator och diverse. Skulle vara bra att ha något som stressar av en och yoga ska ju vara bra för sådant. Måste bara hitta tid till det, men jag får väl helt enkelt göra tid för det.

Apropå Julias och Vincents lärare som dog så fick jag höra att en av mina finska kusiner har dött. Han hittades död i sin lägenhet. Mamma berättade att han haft alkoholproblem. Men man visste tydligen inte exakt vad det var han dog av, läkarna skulle obducera och kolla.
Vafan är grejjen egentligen, hur många är det inte som har dött på min mamma sida det senaste åren? Först min moster Eila, sen min moster Irma och nu min kusin Markus. Får vara nog nu. Mamma ska åka och hälsa på min moster Irja, min kusin Markus mamma. Hon hade ändå planerat att åka dit. Skulle vara kul att åka med någon gång. Var riktigt längesen jag var i Finland. Kanske hinner plugga lite finska, skulle ju vara kul att kunna snacka lite med sina finska släktningar.

Snart är det dags för teoriprov och uppkörning, närmare bestämt den 1 och 2 april. Lagom spännande! Men det känns som att det kommer gå vägen. Ska bli så skönt att äntligen få körkort. Kommer nog hyra bil, när jag inte kan låna päronen, tills jag har fixat en egen. Men det är ju så jävla dyrt med alla försäkringar och besiktningar och skit. Men, men, den dagen den sorgen liksom.
 
Annars är det väl lugnt som vanligt, eller ja, lugnt och lugnt, men ah, det funkar iallafall. Fyller 20 om sex veckor också, wiho. Peys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0