Pidä pää pystyssä

2009-07-12 @ 23:07:52
     Är hungrig, men jag vet inte på vad. Ilandsproblem ftw. Och varför är det så att när man väl är lugn och fin så ska man sitta och känna efter? Känna efter tills man känner något man inte vill känna. Som tur är så verkar det inte gå såpass illa ikväll iallafall. 
     Imorgon vankas det jobb igen. Fruktis hela dagen 10 till 19. Men cashen rullar in och det är gött. Hoppas innerligen att jag klarar av teorin på tisdag och uppkörningen på torsdag, då slipper jag slänga ut en massa pengar igen och igen. Det känns bra och det känns som att det kommer gå vägen den här gången. Men så kändes det ju de andra gångerna också, men, ah, vi kör på, jag kör på, på, på, på.

     Idag kom Åke hem. Jag fick cash så att jag klarar mig tills löningen, guld värt. Min styvfar är guld värd, om inte mer. 
     Han lagade makaroner och majskotletter eller vad de nu hette, något vegetariskt iallfall, det funkade. Sen fick jag skjuts hemåt, det verkligen ösregnade, man fick springa till bilen fan. Så nu sitter jag hemma hos mig. Har bara sovit en natt här efter att päronen har gjort om köket och så. Har fixat och plockat lite. Måste fixa en av mina bobban-tavlor, affischen sitter snett i en och det driver mig till vansinne.

     Funderar på att åka till Oslo istället för att dra till URF. Kollade flyg och det skulle kosta typ 600 spänn bara, tur och retur, känns mer värt. Det tar bara en timma istället för 7 timmar som det skulle ta om man åkte buss igen. Men Frida och gänget kanske drar till Stavanger i början av augusti, vilket det var då jag hade tänkt åka. Men eftersom att jag jobbar så oregelbundet så kan jag åka lite närsomhelst i vilket fall. 

     Som sagt, jobb imorgon, ska upp klockan 8. Så antingen borde jag käka något nu eller gå och lägga mig. Slänger ihop något. Suger att det inte finns någon pizzeria som har öppet nu, annars kunde man ha beställt utkörning. Hade varit fett. Men men.
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0