Pressure drop

2009-02-20 @ 21:35:50
Gick upp halv 8 imorse för att ta mig till Hässlö Halkbana i Västerås. Gick av vid Tortunavägen och sprang iväg till Willys för att hinna köpa cola och snus innan skjutsen till halkbanan skulle komma. Visade sig att jag egentligen inte hade behövt stressa för han var försenad och jag fick stå och förfrysa fötterna aslänge. Men om man har vårskor på sig så får man ju skylla sig själv liksom.

På halkan var det jag och typ 9 pers till. Vi satt tre pers i tre olika bilar med varsin lärare. Min var en äldre gubbe som var assjyst och skrattade hela tiden. Var asskul att halka omkring och testa hur det känns när det är ashalt. Körde med och utan ABS-bromsar och med antisladdsystem. Jag trodde det skulle vara svårare faktiskt, men det gick hur bra som helst. Efter halva tiden fick vi se en film och så gick vi igenom lite frågor som man hade svarat på innan halkan hade börjat.
Och till slut så fick jag mitt halkintyg. Ett steg närmare körkortet.

Imorgon ska jag övningsköra lite med mamma, ska öva på att göra höger och vänstersvängar på landsväg. Är inte 100% säker på det. Men det ska gå bra.
Sen så ska jag bara kirra några godkända tester på körskolans datorer och sen är det dags att boka uppkörning och teoriprov.Yey! Kanske är klar i slutet av mars, början av april. Ska bli sååå skönt!

Måste bara lägga upp det här klippet som Jocke visade mig, hahaha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0