Filmer från förr

2009-08-14 @ 01:17:50
     Kom att tänka på Det eller IT, skräckfilmen av Stephen King med en clown som terroriserar ett antal vuxna personer som trodde att de dödade honom när de var barn. Men han har kommit tillbaka och grejjer.
     Såg den här för första gången när jag var runt 10 hemma hos farmor i Sundsvall. Med skräckblandad förtjusning så kollade man på den även om man blev lika rädd varenda gång. Kommer till och med ihåg att när jag gick i lågstadiet så brukade jag och Elin rita Det, clownen, på bildlektionerna. Snacka om besatta. Ska ta och köpa den snart, bara för att det var hundra år sen man såg det och se om man blir lika rädd nu som då. 
     Hoppas det ska göra en remake snart och då måste fan Tim Curry spela IT igen, samma snubbe som är med i Rocky Horror Picture Show. Här är några klipp från filmen. Creeepy...



     Andra filmer som jag kom ihåg att jag såg om och om igen när jag var liten var bland annat Den Oändliga Historien (jag var lite kär i Atreyo och grät alltid när hästen sögs ner i leran och hatade den där jävla sköldpaddan som var så seg) och The Mask med Jim Carrey.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0