Just as low as I was high the night before

2009-04-11 @ 23:03:26
Känner mig hopplös och som ett as. Ett hopplöst as. Men vad ska man göra? Det enda man kan göra är att lägga alla misslyckanden bakom sig och inte låtsas om de och köra på och försöka igen. Men det har blivit ett berg av misslyckanden bakom mig vid det här laget.
      Vet att vissa anser att jag inte har ett skit att vara missnöjd över och det är det som gör mig så jävla förbannad på mig själv. Det finns folk som har det hundra gånger värre och som har misslyckats med saker och ting hundra gånger om. Men jag försöker, försöker och tar mig faktiskt upp igen, om så bara på knäna och halvvägs. För just nu gör jag allt på halvfart och med halv kraft, allting blir halvdant eller så går det åt helvete. Så som det blir om man gapar efter för mycket.
      Men jag kör den självsäkra stilen och gasar på. Sen, när jag har fått i mig några promille så faller allt och jag bölar ut inför någon som inte alls vill höra eller veta egentligen, men som klappar mig lite på axeln och säger att det är lugnt. Jag skäms, jag skäms något så förjävligt.
      Bilden jag hade av hur saker skulle vara har försvunnit för längesen. Hej, jag har inte ens fyllt 20 och är redan trött på allt.
      Och jag försöker förgäves få han, han som jag älskar, att förstå sig på mig. Men jag klandrar honom inte. För jag är ett as och sådana är inte lätta att förstå sig på. Men jag älskar dig och kommer alltid att göra det.

Ever since I was 8 or 9 I've been standing on the shoreline.

Kommentarer
Postat av: F

keep your head up, och glöm det där med att det finns folk som har det värre. det finns alltid nån som har det värre men det är ingen anledning att förminska det du känner. puss vännen

2009-04-12 @ 18:00:45
URL: http://ohsoslow.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0